Aktualności


Przedłużona przerwa OgryzekRallySport
Poniedziałek, 01. Sierpień 2016 14:56
002

Od ostatniego startu OgryzekRallySport minęło już ponad pół roku. Po występie w styczniowym Monte Carlo Sławomir Ogryzek wstrzymał swój udział w rajdach samochodowych, z myślą o powrocie na trasach Rajdu Rzeszowskiego. Niestety, tak się jednak nie stanie.


Sławomir Ogryzek: Wielu kibiców pyta nas o to kiedy weźmiemy udział w jakimś rajdzie. Planem był start w mojej domowej, bardzo lubianej imprezie, Rajdzie Rzeszowskim, który w tym roku jest dodatkowo rundą Rajdowych Mistrzostw Europy. Niestety, start nie dojdzie do skutku.

- Skupiam się teraz głównie na sprawach zawodowych, które zajmują ogrom mojego czasu. Dążę jednak nadal do celu, jakim jest powrót do rajdówki, ale prawdopodobnie wydarzy się to dopiero, gdy spadnie pierwszy śnieg. Dziękuję za Wasze wsparcie i do zobaczenia na trasach Rajdu Rzeszowskiego w strefach kibica!

 
Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel na mecie 84. Rajdu Monte Carlo!
Poniedziałek, 25. Styczeń 2016 12:23
Ogryzek_Monte-Carlo_3

Udział polskiej załogi z numerem 109 - Sławomir Ogryzek / Jakub Wróbel w najstarszym rajdzie świata okazał się być udanym debiutem w imprezie należącej do cyklu WRC. Polski team w barwach OgryzekRallySport podczas Rajdu Monte Carlo rywalizował na 16 odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 377 kilometrów. Trasę rajdu, która wiodła przez malownicze okolice m.in Monako, Lazurowego Wybrzeża czy Gap leżącego u podnóża Alp, polska załoga pokonała w Peugeocie 208 R2 równym tempem. To pozwoliło po 13 ukończonych próbach na uplasowanie się w najlepszej 60tce duetów kwalifikujących się do udziału w ostatnim dniu zawodów i dało możliwość sprawdzenia się na serpentynach legendarnej i arcytrudnej drogi na przełęczy Col de Turini. Po 4 dniach wytrwałej rywalizacji Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel przejechali linię mety z 10. wynikiem w klasie RC4 oraz 48. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Sławomir Ogryzek: Daliśmy radę! Meta 84. Rajdu Monte-Carlo osiągnięta w bardzo dobrych nastrojach - spełniliśmy założenie jakie postawiliśmy sobie tuż przed startem. Cztery dni sportowej rywalizacji z najlepszymi kierowcami świata były nie lada wyzwaniem: dla mnie, Jakuba, zespołu serwisowego Rallytechnology oraz Roberta i Tomka naszych sprawdzonych szpiegów. Jadąc w zmiennych warunkach pogodowych, na tym samym odcinku specjalnym mogliśmy spotkać: suchy i mokry asfalt, lód oraz śnieg. Doświadczenie, które zdobyliśmy jest bezcenne - nigdy wcześniej nie miałem okazji sprawdzić zachowania opony typu Monte-Carlo z kolcem jadąc po suchym asfalcie. Cieszę się, że mogłem już w tym roku być na tym rajdzie, włączyć się czynnie w rywalizację i spróbować swoich sił na najwyższym rajdowym poziomie - w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Tylu kibiców i polskich flag nie widzieliśmy nigdy - to niesamowite uczucie zapamiętam na długo. Dziękuję za okazane wsparcie! Podczas Rajdu Monte-Carlo zużyliśmy 350 litrów paliwa do naszego Peugeota 208 R2, zapisaliśmy 310 stron opisu rajdowego (co jest odpowiednikiem 5 rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski), zrobiliśmy 3000 kilometrów podczas zapoznania z trasą rajdu, szpiedzy przejechali ponad 2500 kilometrów, aby sprawdzić opis i nanieść zmiany wynikające ze zmiennych warunków atmosferycznych. Dodatkowo, były dwie strefy serwisowe oddalone od siebie o ponad 300 kilometrów między którymi musieliśmy się przemieszczać podczas 4 dni trwania rajdu. Cały zespół OgryzekRallySport dziękuje, wszystkim osobom zaangażowanym w nasz start, kibicom za gorący doping na żywo jak i tym śledzącym rywalizację w internecie.

 
Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka // Start in the 84th Monte-Carlo Rally – the next rally challenge for Sławomir Ogryzek
Poniedziałek, 11. Styczeń 2016 07:21

12034316_905979652816905_3600741413424872421_o

Ponad 377 kilometrów oesowych, 16 odcinków specjalnych oraz 4 dni sportowej rywalizacji – oto co czeka na uczestników najstarszego, kontynuowanego cyklicznie do dzisiaj, rajdu samochodowego na świecie – 84. Rajdu Monte-Carlo (21-24.01.2016). Rajd rozgrywany jest z krótkimi przerwami od 1911 roku, z honorowym startem i metą w księstwie Monaco. W tym roku na jego starcie staną 4 polskie załogi, w tym zwycięzcy zeszłorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) w klasie ERC3, 32. Rajdu Jänner – Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel.

16 special stages of more than 377 kilometers and four days of sports competition - this is what awaits the participants of the oldest (and continued periodically until today) car rally in the world – the 84th Rallye Monte-Carlo (21-24.01.2016). The rally has been organized, including short breaks, since 1911 and has its honorary start and finish in the Principality of Monaco. This year, 4 Polish crews will take part in the rally, including the winners of the last year's round of the European Rally Championship (ERC) in the ERC3 class - the 32. Rally Jänner - Sławomir Ogryzek and Jakub Wróbel.

Wersja polska:

Sławomir Ogryzek: Styczeń zawsze był dla naszego zespołu bardzo dobry pod względem sportowym – osiągaliśmy z początkiem roku doskonałe rezultaty. Start w jednej z rund WRC sezonu 2016, to kolejne wyzwanie jakie postawiłem sobie po wygraniu w klasie ERC3 - 32. Rajdu Jänner (runda ERC). W listopadzie 2015 roku podjęliśmy wspólnie zespołową decyzję o starcie w najstarszej imprezie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) – styczniowym 84. Rajdzie Monte-Carlo. Obejrzałem kilkanaście onboardów z poprzednich lat, różnych kierowców startujących różnymi samochodami. Warunki jakie można spotkać na trasie są nieprzewidywalne, co czyni ten rajd najbardziej wyjątkowym w całym cyklu. Tak naprawdę, dużo rzeczy będzie dla nas nowe. Standardem na niektórych odcinkach specjalnych jest nietypowy dobór ogumienia, jak slicki i opony z kolcami zakładane „na krzyż”. Odcinki specjalne mierzą od nieco ponad 12 kilometrów oesowych, aż po mordercze dwie sobotnie próby Lardier et Valenca – Faye mierzące ponad 51 kilometrów. W sumie mamy do pokonania ponad 377 kilometrów odcinków specjalnych, podczas 4 dni sportowej rywalizacji. Od grudnia 2015 roku, mocno testowaliśmy, tak aby jak najlepiej przygotować się do zawodów. Ostatnie testy zaliczyliśmy 8 stycznia na Podkarpaciu, sprawdzając finalne ustawienia zawieszenia oraz jazdę na różnym typie rajdowego ogumienia. Nagrodą będzie przejazd przez przełęcz Col de Turini  (jedno z najsłynniejszych miejsc w rajdowym świecie i obowiązkowe miejsce dla każdego kibica rajdowego) oraz osiągnięcie mety w Monaco w niedzielne popołudnie 24 stycznia. Chcemy wraz z Jakubem zaprezentować dobre rajdowego tempo. Liczmy na doping kibiców, będziemy wypatrywać polskich flag, których - ze względu na duże podobieństwo do tych z księstwa Monaco  - może być dużo! Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo wspierają: ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro oraz Navitel - wiodący dostawca samochodowych rozwiązań nawigacyjnych, który wyposażył naszą załogę w kompaktową 5-calową nawigację Navitel E500 do sprawnego poruszania się podczas rajdu. Obsługą samochodu rajdowego Peugeot 208 R2 zajmie się zespół serwisowy Rallytechnology.

English version:

Sławomir Ogryzek: January has always been very good for our team – the beginning of the year usually brought us excellent results. Starting in one of the WRC rounds in 2016 season is another challenge that I set after winning the 32nd Rally Jänner (ERC round) in the ERC3 class. In November 2015, we made a joint team decision to start in the oldest event in the calendar of the World Rally Championship (WRC) – the 84th Rallye Monte-Carlo. I watched several onboards from previous years of different drivers starting in various cars. Conditions which can be found on the route are unpredictable, which makes this event the most unique one in the whole cycle. In fact, a lot of things will be new to us. Unusual selection of tires, such as combination of slicks and studded tires is typical on some of the special stages. They either have just over 12 km or 51 kilometers, such as the extremely demanding Saturday attempts: Lardier et Valenca – Faye. In total, we have to drive more than 377 km of special stages during the four days of sports competition. Since December 2015, we have been testing heavily in order to prepare for the competition. The recent tests took place on 8th January in Podkarpacie where we checked the final suspension settings and different types of racing tires. The best prize for us will be driving through the Col de Turini (one of the most famous places in the racing world and the obligatory place for every rally fan) as well as reaching the finish in Monaco on Sunday afternoon on 24th January. Me and Jakub want to present a good racing pace. We count on the cheering fans and we will be looking out for the Polish flags which - due to a strong similarity to the flag of the Principality of Monaco  - can be visible in many places! The start in the 84th Monte-Carlo Rally is supported by ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro and Navitel - a leading supplier of automotive navigation solutions, to equip our crew in a compact 5-inch navigation Navitel E500 for a smooth move during the rally. The Peugeot 208 R2 car will be serviced by the Rallytechnology service team. 


 
Życzenia Świąteczne // Christmas wishes
Środa, 23. Grudzień 2015 07:14
kartka2
 
O Rajdzie Cypru
Sobota, 19. Wrzesień 2015 08:22

12034316_905979652816905_3600741413424872421_o

Choć załoga ‪‎Ogryzek Rally Sport‬ widnieje na liście zgłoszeń kolejnej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy, Sławek i Przemek pojawią się jedynie na zapoznaniu z trasą Rajdu Cypru. Załoga podjęła taką decyzję głównie ze względów czysto sportowych - rajd jest bardzo wymagający pod względem logistycznym, a w kategorii ERC-3 zgłosiły się tylko dwa zespoły.
Duet mimo wszystko będzie przyglądał się rywalizacji w czołówce ERC, dopingując polskie załogi startujące w tym arcytrudnym rajdzie Kajetanowicz/Baran i Subaru Poland Rally Team‬.


Śledźcie nasz profil, na którym załoga będzie relacjonować pobyt na Cyprze.


Although the Ogryzek Rally Sport crew appears on the entry list of the next round of the European Rally Championship, Sławek and Przemek will only be on the recce of the Cyprus Rally. The crew took such a decision mainly for sports reasons - this is a very demanding rally in terms of logistics, and there are only two teams in the ERC-3 category on the entry list.
Nonetheless, Sławek and Przemek will be watching the competition in the forefront of the ERC, cheering on the Polish crews - Kajetanowicz/Baran and Subaru Poland Rally Team taking part in this extremely difficult rally.


Check our Facebook profile for more information from Cyprus! Stay tuned.

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 18



Kalendarz startów na 2016 ukaże się niebawem
Starts calendar (2016) will be published soon
-