Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka // Start in the 84th Monte-Carlo Rally – the next rally challenge for Sławomir Ogryzek
Poniedziałek, 11. Styczeń 2016 07:21

12034316_905979652816905_3600741413424872421_o

Ponad 377 kilometrów oesowych, 16 odcinków specjalnych oraz 4 dni sportowej rywalizacji – oto co czeka na uczestników najstarszego, kontynuowanego cyklicznie do dzisiaj, rajdu samochodowego na świecie – 84. Rajdu Monte-Carlo (21-24.01.2016). Rajd rozgrywany jest z krótkimi przerwami od 1911 roku, z honorowym startem i metą w księstwie Monaco. W tym roku na jego starcie staną 4 polskie załogi, w tym zwycięzcy zeszłorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) w klasie ERC3, 32. Rajdu Jänner – Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel.

16 special stages of more than 377 kilometers and four days of sports competition - this is what awaits the participants of the oldest (and continued periodically until today) car rally in the world – the 84th Rallye Monte-Carlo (21-24.01.2016). The rally has been organized, including short breaks, since 1911 and has its honorary start and finish in the Principality of Monaco. This year, 4 Polish crews will take part in the rally, including the winners of the last year's round of the European Rally Championship (ERC) in the ERC3 class - the 32. Rally Jänner - Sławomir Ogryzek and Jakub Wróbel.

Wersja polska:

Sławomir Ogryzek: Styczeń zawsze był dla naszego zespołu bardzo dobry pod względem sportowym – osiągaliśmy z początkiem roku doskonałe rezultaty. Start w jednej z rund WRC sezonu 2016, to kolejne wyzwanie jakie postawiłem sobie po wygraniu w klasie ERC3 - 32. Rajdu Jänner (runda ERC). W listopadzie 2015 roku podjęliśmy wspólnie zespołową decyzję o starcie w najstarszej imprezie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) – styczniowym 84. Rajdzie Monte-Carlo. Obejrzałem kilkanaście onboardów z poprzednich lat, różnych kierowców startujących różnymi samochodami. Warunki jakie można spotkać na trasie są nieprzewidywalne, co czyni ten rajd najbardziej wyjątkowym w całym cyklu. Tak naprawdę, dużo rzeczy będzie dla nas nowe. Standardem na niektórych odcinkach specjalnych jest nietypowy dobór ogumienia, jak slicki i opony z kolcami zakładane „na krzyż”. Odcinki specjalne mierzą od nieco ponad 12 kilometrów oesowych, aż po mordercze dwie sobotnie próby Lardier et Valenca – Faye mierzące ponad 51 kilometrów. W sumie mamy do pokonania ponad 377 kilometrów odcinków specjalnych, podczas 4 dni sportowej rywalizacji. Od grudnia 2015 roku, mocno testowaliśmy, tak aby jak najlepiej przygotować się do zawodów. Ostatnie testy zaliczyliśmy 8 stycznia na Podkarpaciu, sprawdzając finalne ustawienia zawieszenia oraz jazdę na różnym typie rajdowego ogumienia. Nagrodą będzie przejazd przez przełęcz Col de Turini  (jedno z najsłynniejszych miejsc w rajdowym świecie i obowiązkowe miejsce dla każdego kibica rajdowego) oraz osiągnięcie mety w Monaco w niedzielne popołudnie 24 stycznia. Chcemy wraz z Jakubem zaprezentować dobre rajdowego tempo. Liczmy na doping kibiców, będziemy wypatrywać polskich flag, których - ze względu na duże podobieństwo do tych z księstwa Monaco  - może być dużo! Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo wspierają: ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro oraz Navitel - wiodący dostawca samochodowych rozwiązań nawigacyjnych, który wyposażył naszą załogę w kompaktową 5-calową nawigację Navitel E500 do sprawnego poruszania się podczas rajdu. Obsługą samochodu rajdowego Peugeot 208 R2 zajmie się zespół serwisowy Rallytechnology.

English version:

Sławomir Ogryzek: January has always been very good for our team – the beginning of the year usually brought us excellent results. Starting in one of the WRC rounds in 2016 season is another challenge that I set after winning the 32nd Rally Jänner (ERC round) in the ERC3 class. In November 2015, we made a joint team decision to start in the oldest event in the calendar of the World Rally Championship (WRC) – the 84th Rallye Monte-Carlo. I watched several onboards from previous years of different drivers starting in various cars. Conditions which can be found on the route are unpredictable, which makes this event the most unique one in the whole cycle. In fact, a lot of things will be new to us. Unusual selection of tires, such as combination of slicks and studded tires is typical on some of the special stages. They either have just over 12 km or 51 kilometers, such as the extremely demanding Saturday attempts: Lardier et Valenca – Faye. In total, we have to drive more than 377 km of special stages during the four days of sports competition. Since December 2015, we have been testing heavily in order to prepare for the competition. The recent tests took place on 8th January in Podkarpacie where we checked the final suspension settings and different types of racing tires. The best prize for us will be driving through the Col de Turini (one of the most famous places in the racing world and the obligatory place for every rally fan) as well as reaching the finish in Monaco on Sunday afternoon on 24th January. Me and Jakub want to present a good racing pace. We count on the cheering fans and we will be looking out for the Polish flags which - due to a strong similarity to the flag of the Principality of Monaco  - can be visible in many places! The start in the 84th Monte-Carlo Rally is supported by ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro and Navitel - a leading supplier of automotive navigation solutions, to equip our crew in a compact 5-inch navigation Navitel E500 for a smooth move during the rally. The Peugeot 208 R2 car will be serviced by the Rallytechnology service team. 


 



Kalendarz startów na 2016 ukaże się niebawem
Starts calendar (2016) will be published soon
-